Stilul American de marketing bazat pe prostie și naivitate

Săptămâna trecută am dat un search pe Google despre arta scrisului și cum pot să-mi formulez mai bine ideile în scris pentru a vă oferi articole mai de calitate și să vă transmit cât mai clar și concis ceea ce gândesc.

Pe lângă cărțile găsite, am dat și peste niște articole pe acest subiect. Am trecut în viteză peste ele, am închis unele pentru că doar băteau câmpii, iar la unele bloguri m-am abonat cu o adresă de mail pe care pot primi spam cât doresc mușchii lor.

Așa că, duminică, primesc un mail cum că, de la ora 16:30, o să țină un webinar live despre „How to Make a Living Blogging” cu Jeff Goins. Dau și eu că vreau, oricum făceam tot altceva, dar nimic legat de a-mi scrie articolele pentru săptămâna asta.

Și mi-a f*tut toată karma, zenu’ și feng shuiu’. A început prin a se lăuda ce autor bestseller e el, cum a descoperit el arta scrisului, cum a făcut el 150000 de dolari doar din asta, cum a găsit el rețeta și cum cursurile lui te ajută să faci bani în doar 6 luni. La final și-a permis el să ofere un pachet de cursuri care costă $7000 la doar $299. Ofertă valabilă doar atunci, 15 minute cât răspunde la niște întrebări din chat.

Și-am văzut des pe la Americani tipul acesta de promovare online cu promisiuni că nu trebuie să faci nimic și ai dat lovitura. Site-urile acelea pline de testimoniale despre ce bun e produsul, ce ofertă extraordinară e chiar în acest moment, ce autor de top a scris un asemenea curs și tu, un muritor de rând, ai parte în exclusivitate. Urăsc asta, evit asta și totuși mi-am luat țeapă, o oră l-am ascultat cum bate câmpii. Fain de mine. Inteligență maximă.

Problema e că marketingul acesta e ajuns și în România de ceva ani. Lumea crede și aici, altfel n-ar rezista nici site-urile și nici autorii nu și-ar pierde timpul. Exemple aici, aici, aici. Cumpărați dragilor, sunt rețete sigure de făcut bani, nu trebuie muncit, nu trebuie să ne batem capul cu producția, munca grea și de ce avem nevoie de școli profesionale.

Photo by NeONBRAND on Unsplash

Lasă un comentariu