Reclame în jocurile pentru copii

Mi-am pus pe tabletă, un iPad Mini 2, câteva jocuri pentru copii mici. Vine pe la noi o nepoțică de 3 ani, iar eu sunt unchiul cel rău care-i face poftele în materie de gaming.

Băi nene! E imposibil să joci anumite jocuri. Nu pentru că sunt atât de complicate, ci la câte reclame există. Nu e vorba doar despre obișnuitul banner în partea de sus sau jos, acum au trecut la nivelul următor. Au început să bage direct în joc reclama. Chiar în mecanismul jocului există obiecte pe care scrie doar „AD” și sunt puse lângă altele asemănătoare. Copilul nici nu știe care e reclamă și care e chestia pe care trebuie să o folosească el în joc. Cele marcate cu „AD” sunt și mai atrăgătoare: luminează, se mișcă într-un cadru static, sunt aduse mai în față decât cele din joc.

Eu unul am încercat să ma joc alături de ea, să o ajut. Mi-a fost mie greu să închid reclamele, să dau mai departe la alt nivel, să hrănesc un pisoi sau să desenez patru linii. După fiecare nivel trebuie să închizi o reclamă sau să aștepți câteva secunde până îți apare „X-ul”. Un x atât de mic încât și mie îmi e greu să-l apăs, darămite un copil de 3 ani.

Pe lângă faptul că mai trebuie să te uiți și la reclame, mai sunt și din acelea care nu au nici o legătură cu un copil. Reclamă la saloane de masaj, suplimente alimentare, cum să-ți plătești factura la electrica, mașini, politică. Da, chiar și cu PNL am văzut o reclamă. Eu am rămas perplex.

Chiar nu înțeleg strategia celor care fac jocuri. De ce ai alege să incluzi atât de multe reclame într-un joc încât să-l faci neprietenos pentru publicul tău țintă. Vrei să vinzi chestii în joc, vrei să vinzi o versiune pro a jocului, te înțeleg că vrei să faci bani. E normal. Dar pentru a face bani, trebuie să atragi public. Pentru a atrage public, trebuie să-l faci să-i placă jocul tău. Pentru a vrea să cumpere jocul tău, trebuie să-l faci dependent de asta. Printr-o experiență cu reclame la fiecare pas și obligații să cumperi chestii, nu se crează dependență.

În plus, nu înțeleg logica de a pune la fiecare pas chestii care trebuie plătite. Sunt jocuri pentru copii. Ei nu au nici o putere de cumpărare.

Pentru că producătorii de jocuri sunt nesimțiți, e o chestie, dar mă deranjează abordarea celor de la Apple. La cât se laudă ei că oferă cea mai bună experiență de utilizare, că App Store-ul lor e cel mai șmecher, că sunt atât de riguroși în ceea ce privește aplicațiile și jocurile de acolo, nu fac nimic în privința asta. Ei ar trebui să intervină și să scoată din App Store toate jocurile care nu oferă o experiență decentă.

Treaba asta cu reclamele e complet scăpată de sub control în online. De la site-uri care nu poți citi 3 paragrafe, la video care se oprește din 5 în 5 minute până la jocuri acum. Deși fiecare dintre noi a găsit metode de a scăpa de reclame. Nu e o soluție de viitor. Nu pretind că trebuie interzise reclamele, doar faptul că nu trebuie să intervină între utilizator și content.

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.