Farse și ucenicie #1

În articolul de ieri v-am povestit despre prima mea experiență într-o fabrică și cum râdea toată lumea de mine că nu știu să măsor, deși nu era vorba că n-am măsurat corect. Azi vreau să vă povestesc încă o farsă făcută unui elev practicant. Am mai scris aici despre școlile profesionale și că vin elevii la noi în practică. Copilaș

Terminologie: sutimi, zecimi și milimetri

Țin minte când m-am angajat pentru prima dată într-o fabrică că mi-a dat inginerul să măsor cu ruleta. Eu, țanțoș că sunt anul 4 la UTCN, iau ruleta, măsor și îi zic: 23,5cm. El: Greșit. Măsor și a doua oară și tot atât îmi arăta. Mai zic încă o dată. Același răspuns, greșit. Operatorii de la mașina râdeau, inginerul doar

Avem nevoie de școli profesionale și noi generații de meseriași

În 2014, când m-am angajat ca și operator CNC eram 9 ucenici, acum nu doar că sunt singurul care mai lucrează tot în aceeași firmă, dar nici unul dintre ei nu a mai rămas în acest domeniu. Elevii școlilor profesionale Sunt foarte curios cum e situația în țară la școlile profesionale, ce tipuri de elevi au, cât de dezghețați sunt